Kundservice

Det är viktigt för oss att du som kund är nöjd och att vi undviker att onödiga missförstånd uppstår. Nedan är våra generella villkor i en kort sammanfattning, läs igenom detta!

Priser

Alla priser är noterade i svenska kronor och exklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar och andra faktorer utanför vår kontroll som kan påverka priset.

 

Leverans och fraktvillkor

Vår målsättning är att leverera dina varor så snabbt som möjligt. Förutsatt att varorna i din beställning finns i lager och att inga andra leveransvillkor har överenskommits. Finns inte alla varor i lager sker delleverans. Vårt huvudlager finns i Horten, Norge och därifrån går merparten av alla försändelser. När det gäller leveranser därifrån är Fedex alt. Schenker våra samarbetspartner. Leveranser från vårt servicelager i Trollhättan, Sverige sker i samarbete med Schenker.

Leveranstid
Leveranstiden är normalt 1-7 arbetsdagar. Undantaget är larmbågar som har en produktionstid på 8 arbetsdagar.
Kontrollera alltid leveransen

1. Stämmer antal kolli? Skriv inte på fraktsedeln förrän antalet kolli är räknade.
2. Är förpackningen skadad? Anmäl skadan till transportföretaget.
3. Vid eventuell felleverans, tag kontakt med kundservice innan varorna returneras.

Restorder

Kan order ej fullevereras vid överenskommen tidpunkt sker delleverans. Resterande del levereras snarast till samma villkor som om ordern levererats i en sändning.

Retur av gods

Vid eventuell retur av gods kontakta vår kundservice på 0520-420200.


Reklamationer
Om varan är skadad, meddela detta direkt till speditören om detta är möjligt. I övrigt om en vara är felaktig eller felexpedierad skall du kontakta oss och ange felet så snart som möjligt efter att varan tagits emot, dock senast inom 8 dagar. Vi anger hur du ska returnera den felaktiga varan. Ange det returnummer du får av oss på ditt paket. Returen är godkänd då varan har inspekterats av vår personal. Retur får inte ske mot postförskott. Du kan välja att få en ny vara eller pengarna tillbaka.

 

Garantier

Alla våra produkter omfattas av garanti som normalt är 1 år på konstruktionsfel etc. Förslitningsvaror och förbrukningsvaror som t.ex. remmar, hjul och handtag omfattas inte av garanti. Flera av våra produkter har utökad garanti som till exempel våra Vakuumprodukter som har 3 års garanti eller våra varningsljus från Whelen som har 5 års garanti på elektroniken. Kontakta gärna oss för att diskutera garanti på just den produkt du är intresserad av.

 

Garantin innebär att vi ersätter den felaktiga produkten eller komponenten med en felfri dito vilken kan vara ny eller reparerad.

Vi ersätter inte frakt, undersöknings eller monteringskostnader.

Garantin gäller ej produkter som ändrats i utseende eller byggts om i något hänseende utan Ferno Nordens skriftliga godkännande.

 

Garantin förutsätter att våra serviceinstruktioner samt skötselråd följs. Kontakta kundtjänst för frågor gällande detta.


Övrigt
Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer.